27 jan

CRM systeem voor een manege

Het runnen van een manege vergt behoorlijk wat organisatie en verantwoordelijkheidsgevoel. Een manegehouder heeft over het algemeen een enorme passie voor paarden. Wanneer de manege eenmaal loopt, zijn er ontelbare zaken om bij te houden. De concurrentie in de paardenwereld is groot en daarom is klantenbinding ook in deze branche een erg belangrijk aspect.

Steeds meer mensen ontdekken dat paardrijden erg goed voor zowel de lichamelijke als de geestelijke gezondheid is. Voor klanten is het fijn als er naar het totaalplaatje gekeken wordt en de lessen waar mogelijk aangepast worden aan de individuele behoefte. Om dit duidelijk en overzichtelijk te kunnen registreren is een crm systeem net zoals voor andere bedrijven ook voor een manege een ideale oplossing. Bij grote maneges met erg veel leerlingen en verschillende rijinstructeurs is het eigenlijk onmisbaar.

In het systeem kan per klant bijgehouden worden wat de vorderingen zijn, wat nog aandacht nodig heeft, welk paard of pony favoriet is en eventueel zelfs informatie over de aanwezige uitrusting voor het rijden. Het bijhouden van de persoonlijke gegevens is prettig voor de klant maar ook voor de paarden.

Elke manege heeft verloop van paarden en soms is de training nog niet volledig afgerond of blijkt het paard een erg pittig karakter te hebben. Met een overzichtelijk systeem weet je precies welke leerling je op zo’n paard kunt laten rijden en welke beter nog niet. Paarden die getraind zijn voor een manege zijn over het algemeen erg rustig, maar het blijven dieren met een geheel eigen karakter. Zeker wanneer er ook buitenritten plaatsvinden is het erg wenselijk om de juiste ruiter op het juiste paard te zetten.

Na een tijdje weet een instructrice dit meestal wel, maar het is erg handig om dit bij te houden voor een eventuele wisseling van instructeur. Zeker als het lessen voor stoere pubers, betreft kan dit heel wat discussies voorkomen.

thunderstruck